Branża medyczna a personal branding
Pewnie zadajesz sobie pytanie-dlaczego lekarze w ogóle, potrzebują wiedzy marketingowej?
Mogłoby się wydawać, że ich codzienna praca nie powinna skupiać się na marketingu, jednak nie ma nic bardziej mylnego. Lekarze prowadzący praktykę lekarską to podmioty działające na rynku, z różnymi konsekwencjami. Od początku branża medyczna podlega regułom marketingu i zawsze tak będzie.
Lekarz każdego dnia buduje swoją markę (świadomie lub mniej świadomie). Zgodnie z definicją personal branding to strategia marketingowa polegająca na budowaniu reputacji i dodawaniu wartości na rynku pracy, dlatego profesjonalny wizerunek lekarzy, głównie wśród pacjentów, ale także wśród kolegów, współpracowników, czy innych lekarzy jest tak istotny.
Marka osobista jest niezwykle ważna dla każdego, szczególnie dla lekarzy. Zapewnia reputację i rozpoznawalne nazwisko. Dobrze zbudowana marka osobista lekarza świadczy o jego profesjonalizmie, buduje zaufanie oraz przyciąga nowych pacjentów dzięki rekomendacjom przekazywanym innym.
Lekarze każdego dnia muszą odpowiadać na wiele pytań, m.in.: jak przyciągnąć więcej pacjentów, jak ich zatrzymać, jak i gdzie się reklamować, jak wyróżnić się na tle konkurencji dlatego powinni zastanowić się nad budową świadomej marki osobistej.
Commentaires